KULIAH DHUHA MINGGUAN SETIAP SABTU 9.30 PAGI DI DARUL HIKMAH KERDAU. SEMUA DIJEMPUT HADIR

Selasa, 22 November 2011

Tahniah Harimau Malaya- DPPNP

Assalamualaikum wbt.

Segala puji hanya layak kpd Allah. Selawat salam buat junjungan besar Nabi Muhammad saw.

Saya mewakili seluruh kepimpinan Dewan Pemuda PAS Negeri Pahang mengucapkan syabas dan tahniah kepada pasukan bola sepak Malaysia yang telah berjaya merangkul pingat emas malam tadi selepas mengalahkan Indonesia dengan berkesudahan 5-4 dalam penentuan sepakan penalti.

Permainan mantap dan te­nang barisan pemain Harimau Muda wajar mendapat pujian walaupun keletihan namun terus bersemangat untuk mele­nyap­kan sorakan ratusan ribu pe­­nyokong Indonesia yang sering kali melakukan ejekan dan pro­vokasi kepada skuad ne­­gara.


Perlawanan berlangsung di Stadium Utama Gelora Bung Karno di Jakarta malam tadi.

Dengan itu Malaysia mempertahankan pingat emas dalam acara bola sepak Sukan SEA.

Gol yang memberi kemenangan kepada Malaysia dilakukan ketua pasukan Baddrol Bakhtiar selepas kedudukan terikat 4-4 sebelum itu.

Pemain tuan rumah Ferdinan Sinaga gagal menyumbat gol untuk menewaskan penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat.

Kekalahan ini memusnahkan harapan skuad Indonesia kendalian Rahmad Darmawan untuk meraih pingat emas sejak 20 tahun lalu di mana kali terakhir Indonesia memperolehi emas adalah pada 1991.

Sekali lagi kita sebagai rakyat Malaysia harus berbangga dengan prestasi pasukan Malaysia yang semakin hari dapat menempa nama di mata dunia.

Pemuda PAS amat menyokong aktivit positif seperti ini sesuai dengan ajaran agama yang menggalakkan umatnya melakukan perkara-perkara yang baik dan positif.

Namun di sana pihak kerajaan perlu sedar, di sebalik kemenagan Malaysia malam tadi tidak lupa juga terhadap muda-mudi yang kerluar bersama pasangan masing-masing untuk menonton siaran langsung di pusat bandaraya dalam masa yang sama telah melakukan maksiat kepda Allah.

Tahniah dan Syabas! teruskan kejayaan di masa hadapan!

Shahril Azman Abdul Halim
Ketua,
Dewan Pemuda PAS Pahang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...