KULIAH DHUHA MINGGUAN SETIAP SABTU 9.30 PAGI DI DARUL HIKMAH KERDAU. SEMUA DIJEMPUT HADIR

Selasa, 30 Mac 2010

Julung kalinya ; Mesyuarat Agung PASTI Kawasan Kuala Krau kali pertama!



Sabtu, 26 Mac- Buat julung-julung kalinya DPP Kaw. Kuala Klrau di bawah Jabatan PASTI telah mengadakan Mesyuarat Agung PASTI Kawasan kali 1 di PASTI Sirajul Huda, Jengka 20.

Pengerusi Jabatan PASTI DPPK Kuala Krau, En Shafie Md Esa mengambil inisiatif mengadakan Mesyuarat Agung ini adalah untuk memberi peluang kepada semua guru-guru PASTI memberikan cadangan, pandangan, Pprbincangan masalah dan penyelesaiannya serta melantik Jawatnkuasa Majlis Guru PASTI (MGP) secara telus melalui mesyuarat ini.

Dalam ucapannya pada Majlis Perasmian, beliau meminta smeua guru PASTI di Kawasan perlu mengambil peluang seluas-luas mungkin di dalam mesyuarat agung kali pertama ini untuk meningkatkan kualiti serta memajukan PASTI di Kawasan Kuala Krau.

Mesyuarat ini telah di rasmikan Oleh Ustaz Sharif Yusof, merupakan seorang Pendakwah yang telah lama bergiat di dalam bidang pendidikan. Beliau pula menyentuh tentang kepentingan menjaga kualiti pendidikan anak-anak supaya anak-anak dapat menerima pendidikan Islam dengan baik sekaligus melahirkan anak-anak itu seorang Muslim yang baik pada masa hadapan.

Beliau juga mengingatkan agar semua guru-guru tidak melepaskan pelung untuk menghadiri kursus-kursus yang dianjurkan oleh pihak PASTI bagi meningkatkan mutu pengajaran kepada generasi ISlam masa depan itu.

Turut hadir beberapa orang AJK DPPK Kuala Krau, AJK PAS CAwangan dan juga beberapa tetamu yang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...