KULIAH DHUHA MINGGUAN SETIAP SABTU 9.30 PAGI DI DARUL HIKMAH KERDAU. SEMUA DIJEMPUT HADIR

Selasa, 26 Januari 2010

Motivasi Ibu Bapa tarik perhatian warga Jengka


Jengka, 25 Januari - Motivasi Ibu Bapa anjuran Jabatan PASTI Dewan Pemuda PAS Kaw. Kuala Krau telah mendapat perhatian dari warga Bandar Jengka. Program ini antara lain mendedahkan beberapa maklumat dalam mendidik anak-anak bersesuaian dengan syariat Islam serta sentiasa mengamalkan sunnah Rasul saw.

Hadirin/rat yang terpukau dengan motivasi cikgu raja

Motivasi yang di sampaikan oleh motivator yang tidak asing lagi di negeri Pahang iaitu Cikgu Raja Ismail Raja Shahdan itu telah memukau lebih seratus pendengar dari segenap lapisan bermula kanak-kanak, pelajar sekolah, remaja, dan orang dewasa serta ibu bapa.

"Mendidik anak-anak perlukan kesbaran. Jangan mudah melenting sekiranya anak melakukan keslahan kerana mungkin kesalahan anak itu berpunca dari ibu atau bapa itu sendiri," kata cikgu Raja.

Selain itu, beliau juga turut menyentuh akan konsep IQ dan EQ. Iq ialah "intelligen coutions" manakala EQ pula ialah "Emotional Coutions". Pada zaman yang serba moden ini, masyarakat mula menilai akan eq dengan maksud emosi manusia. bagaimana seseorang itu boleh mengawal dirinya daripada bertindak tanpa menyiasat terhadap sesuatu yang berlaku pada dirinya.

Sebelum akhir, beliau menjelaskan akan beberapa jenis manusia. manusia yang paling baik ialah yang berakhlak mulia dan akademiknya cemerlang. Juga tidak mengapa sekiranya akademik sederhana tetapi akhlak cemerlang. dan manusia yang paling buruk ialah manusia yang akhlaknya buruk dan akademiknya teruk.

Begitula beberapa isi kandungan motivasi yang di sampaikannnya. Turut hadir ialah Sdr Pak Syekh sdr Nazri hussin yang merupakan TYDP Pas Kawasan Kuala Krau.

Program bermula dengan sedikit jamuan hasil sumbangan seekor lembu oleh penduduk dan diakhiri pada jam 11.30 malam.-Su dppkk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...