KULIAH DHUHA MINGGUAN SETIAP SABTU 9.30 PAGI DI DARUL HIKMAH KERDAU. SEMUA DIJEMPUT HADIR

Isnin, 14 September 2009

HIMPUNAN PEMUDA : Ihya Ramadhan Menjana Semangat BADAR!!

Ahad, 13 September, Bandar Jengka, - Dewan Pemuda PAS Kawasan Kuala Krau telah menganjurkan HIMPUNAN PEMUDA bagi menghidupkan bulan Ramadhan yang penuh barakah ini. Program ini bermula pada petang Sabtu 12 September dan berakhir pagi Ahad 13 September .

HIMPUNAN ini yang telah di adakan di Pusat Tarbiah PAS Jengka 19 bermula dengan program bersama masyarakat. Pimpinan DPP Kaw. Kuala Krau telah mengagihkan bubur lambuk kepada warga felda di Bazar Ramadhan simpang Jengka 19.

Kemudian disusuli dengan tahlil ringkas dan majlis Iftar bersama pimpinan DPP Kaw. Kuala Krau. Semua pemuda yang hadir serta beberapa penduduk yang berhampiran turut hadir.

Al-Fadhil Ustaz Shahril sewaktu menunggu waktu berbuka

Usai solat Maghrib, semua sidang yang hadir telah di hidangkan pengisian rohani (tazkirah ringkas) oleh Al-Fadhil Ust Shahril Azman Abdul Halim Al-Hafiz selaku Ketua DPP Kaw. Kuala Krau.

Program diteruskan lagi dengan solat Isyak berjemaah dan solat Terawikh.

Selepas solat terawikh, bermulanya Ucapan Taujihat oleh Al-Fadhil Ust Shahril Azman Abdul Halim Al-Hafiz selaku Ketua DPP Kaw. Kuala Krau yang juga merupakan Timbalan Ketua Pemuda PAS Negeri Pahang.

Dalam ucapannya, beliau telah membakar semangat semua pemuda dengan ucapannya yang lantang. Beliau telah mengingatkan semua bahawa Allah akan menggantikan golongan yang lain andainya kita tidak mahu memperjuangkan Islam. Allah akan menggantikan golongan yang lebih baik dan mereka itulah yang akan memperolehi kelebihan sebagai pejuang Allah.

Pemuda-pemuda yang hadir

Sebelum akhir, beliau menyeru kepada semua agar memperbanyakkan doa supaya semua pemuda yang hadir terus sentiasa thabat bersama dengan jemaah Islam serta memperjuangkan agama Allah ini.

Sekitar jam 11 malam, semua peserta telah diberikan rehat bagi menambah tenaga untuk bangun qiamullail. Qimaullail bermula jam 4 pagi. Program ini berakhir dengan Kuliah Subuh.

Semua pemuda yang hadir amat berbangga khususnya pemuda dari Jengka 19 dengan program yang telah dijalankan dan mereka amat mengharapkan agar program dan pertemuan seperti ini mestilah diteruskan bagi memastikan cita-cita murni untuk menewaskan Barisan Nasional pada PRU 13 akan tercapai seterusnya memperolehi kemenangan yang besar di Negeri Pahang khususnya dan Malaysia amnya. Allahuakbar!!.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...