KULIAH DHUHA MINGGUAN SETIAP SABTU 9.30 PAGI DI DARUL HIKMAH KERDAU. SEMUA DIJEMPUT HADIR

Selasa, 5 November 2013

SALAM MAAL HIJRAH 1435 KEPADA SEMUA RAKAN


Semoga dengan kehadiran tahun baru ini kita semua mendapat rahmat dan keberkatan drp Allah.

1. Syukur alhamdulillah Allah memberi kemenangan kpd yb us Azam dlm prk sg limau.

Kemenangan adalah anugerah dan amanah drp Allah swt.oleh itu jalankanlah amanah dgn sebaiknya.kembalikan kpd yg berhak.berlaku adillah tanpa mengira fahaman politik.

Kemenangan ini juga membawa maksud tidak semua pengundi boleh disogok dengan kebendaan semata2. Mudah2an kita boleh membebaskan fahaman sempit jahiliah hanya umnobn sahaja yg boleh memberi rezeki kepada cahaya islam yg tunduk dan patuh hanya kpd Allah swt.



2. Waktu ini kita menyaksikan juga bagaimana presiden muhammad mursi sedang dibicarakan di mahkamah toghut kerajaan rampasan kuasa jenderal fattah as sisi.kita dihidangkan dgn kezaliman, ketamakan kuasa yg dicatur oleh rejim yahudi, dan disokong oleh negara2 yg sealiran dengan mereka. Bagi menghalangnya kebangkitan cahaya islam ini.kita juga dihidangkan dengan kezaliman pemimpin terhadap rakyatnya spt di syria dan lain2 negara ummat islam.

Sudah tiba masanya kita bukan menjadi golongan pemerhati dan penyokong semata2.tetapi waktu ini islam mengharapkn kita melibatkan diri dalam perjuangan suci ini.bertindaklah atas kemampuan masing2 supaya ada jawapan kelak sebagai mana bantuan yg diberi oleh burung pipit ketika mana melihat nabi Allah Ibrahim dibakar oleh namrud.


Selamat menyambut tahun baru hijrah. Tingkatkan usaha tingkatkan keazaman berdoalah kpd Allah mudah mudahan diberi kemenangan. Amiin

Muhammad Syafie Bin Md Esa
Ketua, Dewan Pemuda PAS Kawasan Kuala Krau
1 Muharram 1435H

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...