KULIAH DHUHA MINGGUAN SETIAP SABTU 9.30 PAGI DI DARUL HIKMAH KERDAU. SEMUA DIJEMPUT HADIR

Isnin, 28 Februari 2011

BETUL KE NI??? KE JANJI DI MULUT JE!!

RM10 JUTA PROJEK KEBETULAN DI DUN KERDAU

Mungkin sebelum ini anda pernah menonton cerita-cerita drama Tamil dan Hindustan, ReJaM© tak dapat nak sebutkan tajuk cerita yang khusus. Dalam drama hindustan dan tamil, selalu kita disajikan dengan watak ahli politik yang jahat. Ahli politik tamil yang suka menipu rakyat demi meraih kuasa.

Selalu kita lihat dan kita berasa jijik dengan watak jahat ahli politik di dalam cerita tamil. Ahli politik yang hanya akan membantu rakyat semasa pilihanraya demi meraih undi rakyat. Ahli politik yang akan menabur projek-projek untuk rakyat di saat pilihanraya demi meraih sokongan rakyat. Inilah wajah ahli politik watak jahat di dalam filem tamil dan hindustan. Mereka akan berpura-pura baik di masa pilihanraya, pura-pura membantu semasa pilihanraya.

Kita dapat lihat betapa bodohnya rakyat yang ditipu oleh ahli politik watak jahat dalam filem hindustan dan tamil. Sudah ditipu berulang-ulang, namun rakyat di dalam filem tamil tetap akan mengundi ahli politik watak jahat itu. Malah rakyat di dalam filem tamil berasa bangga ditipu oleh ahli politik watak jahat.

Rupanya di Malaysia juga kita ada ahli politik watak jahat seperti ini. Ahli politik yang akan menaburkan gula-gula pilihanraya demi meraih undi rakyat. Namun bila ditanya mengapa ahli politik watak jahat ini baru nak mengumumkan projek ini? Ahli politik jahat negara kita ini akan kata "Saya sudah lama merancang projek untuk kawasan ini, ini semua kebetulan tiada kena mengena dengan pilihanraya" [Malaysiakini].



Apa yang kelakar dan peliknya, rakyat bersorak sorai bergembira dengan pengumuman projek-projek kebetulan seperti ini. Rakyat bangga ditipu oleh pemimpin ahli politik jahat seperti ini. Inilah cara ahli politik mengekalkan kuasa. Inilah juga cara rakyat ditipu oleh ahli politik jahat.


http://milosuam.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...