KULIAH DHUHA MINGGUAN SETIAP SABTU 9.30 PAGI DI DARUL HIKMAH KERDAU. SEMUA DIJEMPUT HADIR

Sabtu, 9 Januari 2010

Lawatan ke Marang, Terengganu : Pemuda rapatkan Jaringan ukhuwah

Sesi penggambaran bersama Pemuda Marang di hadapan Masjid Rusila

Jengka, 9 Jan - pemuda Dun Jengka telah berjaya menganjurkan lawatan "Jaulah Ribat ukhuwah" ke Marang sekaligus mengadakan majlis ramah mesra bersama pemuda Marang.

Rombongan yang bertolak sekitar jam 10 malam pada 7 Jan terus menuju ke Marang dan memulakan aktivit lawatan pertama dengan mendengar Kuliah Pagi Jumaat yang di sampaikan oleh TG Hj Abdul Hadi Awang di Masjid Rusila, Marang.

Mereka juga telah mengadakan majlis ramah mesra serta memberikan cenderamata kenang-kenangan.

Romobongan yang di sertai oleh 45 orang ini di ketuai oleh Ketua Pemuda Dun Jengka, En Shafie md Esa.

Selain itu, mereka juga berkesempatan bersiar-siar di Kuala Terengganu yang merupakan negeri yang pernah di menangi oleh PAS pada PR 10 pada tahun 1999.

Lawatan ringka ini juga tidak melepaskan peluang untuk melihat secara langsung projek pembaziran Kerajaan UMNO/BN iaitu Taman Tamadun Islam yang terkenal dengan Masjid Kristal yang di katakan telah membelanjakan banyak wang.

Pada petangnya, semua peserta lawatan di bawa ke Stadium sultan Zainal Abidin, di mana bumbungya yang runtuh hanya dalam masa 10 saat. Stadium ini yang masih belum memulakan proses pembaikan itu menunjukkan bahawa satu tradegi yang amat memalukan dan kerajaan perlu bertanggungjawab.

Pohak pengajur mengucapka jutaan penghargaan terima kasih kepada Pemuda Marang kerana membuat persediaan yang baik bagi meyambut kami dan juga tidka lupad buat semua yang terlibat.

Semoga program seperti ini dapat di teruskan di masa yang akan datang bagi memantapkan lagi jaringan ukhuwah di kalangan pemuda PAS dalam usaha untuk menjadi pejuang agama Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...